dimecres, 17 de setembre del 2014

Gurdwara Sikh... el primer de molts temples

El segon dia a Delhi vam anar a veure la Gurdwara Sikh que hi ha en una zona propera al barri on es concentren edificis del govern.



Em va agradar tot: l'estructura arquitectònica, el llac artificial que hi ha dins del recinte, l'interior amb moqueta i tot ple de daurats i flors naturals, la sala on hi ha un del llibres sagrats que alguns privilegiats poden llegir en veu alta.... però sobretot, una cosa per sobre de tot: l'idea de Comunitat.

Veure gent que no tenen res a veure entre els uns i els altres, però que estan allà reunits per preparar un dinar per a milers de persones. És una espècie de voluntariat basat en la contribució a la comunitat (com el Karma Yoga). No s'ha de confondre amb un menjador social o de beneficència, sinó un espai de comunitat.
Nosaltres no ens vam quedar a dinar perquè havíem d'agafar el tren que ens duria a Rishikesh i sortia al migdia, sinó, hagués estat una gran experiència. Amb tot, van entrar i vam "respirar" l'ambient de la sala on es menjava....



A la sala, com sempre, colors per tot arreu i hi havia famílies senceres, dinant tots en comunitat.


Vaig demanar a un noi que estava amb la seva dona i una filla petita si els hi podia fer una foto. Em va autoritzar amb un gran somriure, però a més, quan va veure que es buidava de gent el seu voltant, em va cridar i em va dir que anés al seu costat. Em vaig acostar i vaig seure al seu costat.


"My wife and my daughter" (em va presentar la dona i la nena) i li vaig dir "Yes, I see, you're lucky, you are a beautiful family!, you can tell your wife" (ja veig, sou una família molt maca, digues-li a la teva dona). I la dona em va mirar i va somriure tímida.



Va ser un moment tant maco!!! El recordaré sempre. Llavors, em va ensenyar el seu mòbil i em va demanar una foto amb ells...  ja em començava a acostumar a que ELLS em fessin fotos a MI, a més de jo fer-los-les a ells.

En Pablo ens va fer una foto i també en va fer una a la Silvana. 

Després, quan vam tornar a Barcelona, vaig veure que a Callejeros Viajeros en Delhi, el programa de Cuatro, just sortia aquesta mateixa Gurdwara... evidentment, se'm van negar els ulls en recordar-ho.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada